One Direction op MTV

One Direction – This is us

De Britse boyband One Direction valt vooral in de smaak bij jonge meiden. Om alle fans tegemoet te komen, filmde regisseur Morgan Spurlock (Super Size Me) een mengeling van concertopnames en onthullend materiaal achter de schermen. Sony Pictures/UPI zocht een manier om deze film ‘One Direction: This Is Us’ onder de aandacht te brengen van de jonge fans. Maar hoe zorg je voor een optimaal bereik van de doelgroep en beleving rondom een nieuwe film?

Activatie van de doelgroep

Voor de campagne is er ter promotie van de One Direction film allereerst een TV-commercial ingezet  op MTV en Teennick. Daarnaast produceerde  MTV een cromo die samen met de commercial werd ingezet en de jonge fans opriep om mee te doen aan een One Direction Kennis Quiz. Prijs: tickets voor de film en een exclusieve poster. Deelname was mogelijk via een speciaal daarvoor ontwikkelde actiepagina, waarop tevens de trailer van de film te zien was. Op MTV.nl linkte een homepagebutton naar de actiepagina, en er waren verschillende online banners op MTV.nl en posts op social media kanalen om extra traffic te genereren.

Succesvolle campagne

MTV en Teennick bleken een uitstekende match met de jonge doelgroep: met de TV-commercial werd al een enorm bereik gerealiseerd van ruim 876.000 jongeren. De cromo had een bereik van ruim 750.000 jongeren.

Maar de activatie en interactie met de fans op MTV.nl waren het meest indrukwekkend: in 2½ week tijd waren er maar liefst 16.488 unieke bezoekers op de actiepagina, van wie 12.990 (79%) hebben deelgenomen aan de prijsvraag! Er waren in totaal ruim 17.000 clicks op de One Direction-banners, en de rectangle banner had een ongekend hoge clickrate van 8,1% (bij een gemiddelde campagne is dit 0,34%!).

Meer cases

Iglo roerbak sensatie

Volkswagen verhoogt merksympathie met trip down memorylane

Bart leert vissen