Stagiair(e) Marketing Insights

Omschrijving BrandDeli

Werken bij BrandDeli betekent werken bij een mediabedrijf in Amsterdam voor veertien van de leukste mediamerken van Nederland: 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC en VICELAND. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van commercials, zowel Spot als Online en Brand Partnerships. Daarnaast representeert BrandDeli social nieuwsplatform Twitter en online videoplatform MyChannels.  Wie bij BrandDeli komt werken, treft meer dan 80 ondernemende collega’s aan in een professionele maar informele omgeving. Zij delen allemaal dezelfde passie voor onze mooie mediamerken. Wij vinden ondernemerschap, resultaatgerichtheid en collegialiteit heel erg belangrijk. Wij werken echt als een team en vieren elk succes. Dit doen wij met pure passie, lef en plezier!

We zijn per februari 2018 op zoek naar een fulltime stagiair(e) Marketing Insights 

Wat ga je doen

Als stagiair kom je te werken in het Marketing Insights team van BrandDeli. Je ondersteunt onze accountmanagers en het management met inzichten en rapportages over televisiezenders en -programma’s. Je houdt de ontwikkelingen in de televisiemarkt goed in de gaten, houdt accountmanagers op de hoogte van de kijkcijfers van onze programma’s en evalueert reclamecampagnes van onze adverteerders in mooie PowerPoint-presentaties.

De stage biedt je de mogelijkheid om je op verschillende gebieden te ontwikkelen: research, marketing en sales komen allemaal aan bod. Je komt met alle verschillende afdelingen binnen BrandDeli in contact en krijgt inzicht in de dynamiek binnen een groot mediabedrijf. Cijfers bepalen het succes van de televisiezenders en online platforms die BrandDeli vertegenwoordigt en in deze stage leer je daar alles over. Kortom, een interessante meeloopstage om van alles over het bedrijf te weten te komen

Belangrijkste taken & verantwoordelijkeheden

  • Branche- en marktontwikkelingen in kaart brengen
  • Kijkcijferanalyses: welke programma's worden goed bekeken, welke zenders doen het goed
  • Reclamecampagnes evalueren en analyseren
  • Assisteren bij doelgroeponderzoeken en reclame-effectmetingen
  • Analyses en insights vertalen naar specifieke PowerPoint-presentaties

We zoeken iemand met

  • Een stagiair Marketing Insights is analytisch, nauwkeurig en geïnteresseerd in marketing, media en kijkcijfers
  • Je hebt een positieve, flexibele, proactieve en enthousiaste instelling en bent een echte teamspeler
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en goede kennis van de Engelse taal in woord en geschrift.
  • Je kunt goed overweg met MS Excel & PowerPoint
  • Onze voorkeur gaat uit naar een stagiair(e) in één van de volgende richtingen: economie, media, marketing of communicatie (minimaal HBO of WO).

Wij bieden

  • Een inspirerende werkplek bij ons op kantoor in Amsterdam compleet met een bibliotheek, open haard, open werkplekken en een gezamenlijke lunch.
  • Start: februari 2018
  • Duur: minimaal 6 maanden, langer is zeker mogelijk.
  • De stageplek betreft een 40-urige werkweek (de stage biedt geen ruimte voor afstudeeropdrachten en/of onderzoeken en is alleen fulltime in te vullen).
  • Stagevergoeding: 300 euro per maand.
  • Lunchen doen we met z'n allen aan een grote eettafel en is voor stagiairs gratis
  • Een kantoor waarvan je foto's wilt maken en waarbij het elke dag voelt of je thuiskomt, compleet met een bibliotheek, openhaard, open werkplekken en een gezamenlijke lunchplek.
  • Een ongekend goede werksfeer. Met onze Deli's Chef die elke dag de meest heerlijke verse lunches maakt. Met borrels en legendarische feesten, de leukste team-uitjes en nog wel het belangrijkste: ondernemende en betrokken collega's.

Ben jij de stagiair(e) die we zoeken en wil je graag onderdeel uitmaken van BrandDeli, waar naast echt meedraaien, veel leren en hard werken ook FUN hoog op de agenda staat? Stuur dan je CV en motivatiebrief z.s.m. naar alwin.keizer@branddeli.nl