Bereik merkambassadeurs met invloed

Bereik merkambassadeurs met invloed

Word-of-Mouth is vandaag de dag een belangrijke motor voor het succes van merken. Maar is iedere consument die jouw merk of product noemt even belangrijk – of is de mening van sommige consumenten meer waard dan die van anderen? Om inzicht te krijgen in het Word of Mouth-potentieel van consumenten, ontwikkelden Viacom International en Comedy Central de studie “Influence Me!”. De analyse is gebaseerd op een kwantitatief, online onderzoek onder 4.000 mensen in de leeftijd 16-49 jaar in 4 landen, waaronder Nederland.

Uit het onderzoek blijkt dat 59% van de Nederlandse consumenten op wekelijkse basis conversaties voert over merken. De impact van deze conversaties verschilt per consument en hangt af van de sociale invloed die hij heeft op anderen en de snelheid van adoptie wanneer het gaat om nieuwe producten en trends. Degenen die hier het hoogst op scoorden, en dus het grootste Word-of-Mouth potentieel lieten zien, worden de Influential Innovators genoemd.

Uit het onderzoek komt naar voren dat de zenders van BrandDeli onder hun kijkers een hoog percentage Influential Innovators hebben. De Top 3 van Nederlandse zenders met het hoogste aandeel Influential Innovators onder de kijkers bestaat uit Comedy Central, Discovery Channel en National Geographic Channel. Dit betekent dat je met BrandDeli een publiek bereikt met veel sociale invloed en een groot netwerk, dat een bovengemiddelde affiniteit heeft met advertising, op de hoogte is van merken en graag nieuwe producten probeert.

KliK hier voor een complete infographic.

Wil je meer weten over dit onderzoek? Mail naar maartje.kreek@branddeli.nl.

Meer Research

Adverteren op Twitter effectief

Hoe bereik je de fashionliefhebber?

Next Normal: Rise of Resilience