Grote rol voor merken bij beauty- en verzorgingsproducten

Grote rol voor merken bij beauty- en verzorgingsproducten

BrandDeli heeft onder 668 Nederlanders (M/V) onderzoek* laten uitvoeren naar de merkvoorkeuren wanneer het gaat om beauty- en verzorgingsproducten en de rol van reclame. Hoewel de meeste resultaten per doelgroep verschillen, is de authenticiteit van de reclameboodschap een belangrijk thema voor zowel de man als vrouw. Beide groepen hebben sterk de behoefte aan een eerlijke boodschap en een realistisch aspiratieniveau.

Onderzoeksresultaten

Nederlanders blijken behoorlijk merkvast te zijn wanneer het gaat om producten voor het uiterlijk. De voorkeur wordt onder meer bepaald door de kwaliteit (51%) en betrouwbaarheid (49%) van de producten. Desalniettemin staan de meeste consumenten er wel voor open om nieuwe merken uit te proberen. Reclame blijkt nog steeds de belangrijkste (informatie)bron te zijn. Maar liefst 36% praat regelmatig met vrienden en vriendinnen over reclame. Dit is een fors Word-of-Mouth-potentieel in een branche waar merken een grote rol spelen.

Media

Ondanks dat 46% van de Nederlanders aangeeft wel eens beauty- en verzorgingsproducten te kopen die zij kennen van reclame, geeft het grootste deel van de ondervraagden (mannen: 61%, vrouwen: 58%) aan het huidige reclame-aanbod niet erg geloofwaardig te vinden. Redenen die worden genoemd zijn onrealistische beloftes en gebruik van (vaak internationale) modellen. BrandDeli speelt hier op in door lokale gezichten (o.a. vloggers) te betrekken bij haar mediacampagnes, en de echte consument te activeren. De combinatie van TV en online video (platform Makers Channel) zorgt er daarbij voor dat de boodschap op een effectieve wijze wordt overgebracht en een groot publiek bereikt.

*Het onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau No Ties. Neem voor nog meer interessante resultaten contact op met BrandDeli.

Meer Research

Adverteren op Twitter effectief

Hoe bereik je de fashionliefhebber?

Next Normal: Rise of Resilience