Jongeren ♥ mode

Jongeren hartje mode

Jongeren houden van shoppen, zeker wanneer het gaat om kleding. Het enorme aanbod in merken en verkoopkanalen is geen overbodige luxe, want jongeren zijn kritische consumenten met een uitgesproken mening over merken.

Uit onderzoek dat BrandDeli recentelijk in opdracht van Maxus uitvoerde voor Boohoo.com, onder MTV kijkers tussen de 13 en 24 jaar, blijkt dat gemiddeld 74% van het geld dat jongeren besteden aan kleding in fysieke winkels wordt uitgegeven, en 26% online.

15% van de jongeren koopt maandelijks of zelfs wekelijks kleding online en meer dan de helft (56%) doet dit een aantal keer per jaar.

De onderzoekscijfers tonen aan dat internet niet alleen inspiratie biedt, maar ook een aanzienlijke rol speelt bij de uiteindelijke aankoop van kleding door jongeren.

BrandDeli hecht veel waarde aan kennis en meetbare resultaten en maakt daarvoor gebruik van verschillende grote kijkerspanels voor effectonderzoek rondom Spot-campagnes en Brand Partnerships.

Voor meer informatie over de mogelijkheden op het gebied van onderzoek en kijkerspanels, mail naar maartje.kreek@branddeli.nl

Meer Research

Adverteren op Twitter effectief

Hoe bereik je de fashionliefhebber?

Next Normal: Rise of Resilience