Positief effect van een humoristisch umfeld op reclame-effectiviteit

The power of Laughter

De studie ‘The Power of Laughter’ toont de impact van een positief/humoristisch programma op de betrokkenheid van de kijker bij de daaropvolgende reclames.

Onderzoek

‘The Power of Laughter’ is een onderzoek naar de kracht van comedy en is uitgevoerd in 12 landen onder ruim 3.500 deelnemers. Een belangrijk onderdeel van de studie was de GfK EMO Scan. Dat is een gezichtsscanner die de emotionele reactie van de respondenten registreert.

De respondenten bekeken grappige programma’s die overliepen in reclameboodschappen, en op dezelfde manier bekeken ze reclameboodschappen na feitelijke (nieuws-) programma’s. Met de gezichtsscanner werd de mate van engagement en betrokkenheid gemeten.

Eén van de belangrijke conclusie van het onderzoek is dat comedy niet alleen de emotionele betrokkenheid bij een programma verhoogt, maar ook bij de daaropvolgende reclames.

Bekijk hieronder de video met resultaten.

Wil je meer weten over dit onderzoek? Mail naar maartje.kreek@branddeli.nl.

 

 

Meer Research

Adverteren op Twitter effectief

Hoe bereik je de fashionliefhebber?

Next Normal: Rise of Resilience