>

3M Science Challenge op Discovery Channel

3M Science Challenge op Discovery Channel

Technologiebedrijf 3M ontwikkelde de Science Challenge, gericht op innovatieve oplossingen voor een betere toekomst. 3M wil met dit project middelbare scholieren stimuleren om te kiezen voor technische vakken in hun pakket.

Om de 3M Science Challenge onder de aandacht te brengen en meer bekendheid te geven, ontwikkelde BrandDeli samen met Discovery Channel Nederland en België een TV-serie bestaande uit drie korte documentaires van twee minuten.
Via een activatiepromo werden middelbare scholieren opgeroepen zich op te geven met hun idee. Met succes: het aantal deelnemende teams verdubbelde naar 428. Drie ideeën werden uitgekozen om in de korte documentaires getest te worden op het maatschappelijk belang.

De documentaires werden uitgezonden in redactionele zendtijd en in het umfeld van programma’s over techniek & wetenschap. Hierdoor sloot de campagne naadloos aan op de content van Discovery. Online werd een bereik van 2,5 miljoen impressies gerealiseerd, bovenop de miljoenen mensen die via de TV en online platformen van Discovery zijn bereikt.

Meer cases

TV-first strategie AEG succesvol en effectief

BrandDeli’s creatieve productiemogelijkheden

Kidscommunicatie effectief bereiksmiddel