Kidscommunicatie effectief bereiksmiddel

Kidscommunicatie effectief bereiksmiddel

Kidsmarketing biedt volop kansen. Zo kunnen kinderen als geen ander ambassadeur worden van een merk: 80 procent praat met hun ouders over reclames.*

Het kind wordt tegenwoordig meer en meer betrokken bij keuzes in het gezin, zo beslissen bijvoorbeeld in 60% van de gezinnen de kinderen mee over de vakantie. Door met zowel volwassenen als kinderen te communiceren, kun je als merk door het hele gezin worden omarmd. Wij zien dat merken van wie de core business op ‘adults’ ligt, daarom ook steeds vaker kids meenemen in hun communicatiestrategie.

Zo heeft BrandDeli, i.s.m. N=5, voor KPN een campagne opgezet om het eerste mobieltje bespreekbaar te maken tussen ouder en kind via het online platform eerstemobiel.nl. Dit platform is onder de aandacht gebracht bij beide doelgroepen via passende content: een programma op Nickelodeon omringd door billboards en activatiecromo’s voor de kids en advertising (pre-rolls) gericht aan de ouders. Bekijk hier de case:

*Bron: onderzoek Little Big Influencers, uitgevoerd door Viacom Benelux

Intertoys produceerde samen met Nickelodeon en BrandDeli een kidscampagne, waarbij speciaal voor Intertoys een nieuw karakter werd ontwikkeld in de Sinterklaas-serie ‘Op Weg Naar Pakjesavond’: Testpiet. Testpiet werd ingezet om kids te inspireren en activeren en om Intertoys top of mind te brengen rondom de Sinterklaasperiode. Bekijk hier de case:

Meer cases

TV-first strategie AEG succesvol en effectief

BrandDeli’s creatieve productiemogelijkheden

Iglo Roerbaksensatie