>

Moestuintijd

Aanstekelijk campagneconcept gericht op kids, ter aanvulling op de bestaande ‘Moestuintje’ campagne van Albert Heijn.

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met het verbouwen van je eigen groenten, fruit en kruiden. Daarom kwam Albert Heijn met het nieuwe spaarthema ‘AH Moestuintje’. Met dit thema wilde Albert Heijn kinderen spelenderwijs laten ontdekken hoe leuk en leerzaam het is om je eigen groenten, fruit en kruiden te verbouwen. Albert Heijn koos voor Nickelodeon om alle kids van Nederland te activeren en aan het sparen te krijgen! BrandDeli ontwikkelde het aanstekelijk leuke campagneconcept ‘Moestuintijd’.

Middelen

Met het spaarthema ‘AH Moestuintje’ had AH de ambitie om binnen 4 weken alle Nederlandse kids aan het tuinieren en sparen te krijgen. De uitdaging van het spaarthema was dat het premium geen instant fun opleverde voor kids, maar dat hun geduld op de proef zou worden gesteld, waarbij de juiste verzorging van je moestuintje de belangrijkste factor voor succes was. BrandDeli creëerde, op basis van de gedefinieerde gelukscurve van het premium, een song gebaseerd op het aanstekelijke ‘Everybody Needs Somebody’ van de Blues Brothers.

De song zorgde ervoor dat het moestuintje continue tussen de oren van kids zat. Met een duidelijke boodschap: Het is Moestuintijd, dus jouw moestuintje heeft je nodig! De song was ook zeer herkenbaar voor de meekijkende ouders. Zo maakten kids en hun ouders zingenderwijs kennis met het leuke spaarthema.

Om de activatie onder de aandacht te brengen ontwikkelde BrandDeli diverse uitingen voor de platformen van Nickelodeon. Deze media inzet bestond uit een TVC, 4 verschillende tag-ons, online traffic drivers en een informatieve microsite waar alle 20 groenten en fruitsoorten naar voren kwamen.

Meer cases

TV-first strategie AEG succesvol en effectief

BrandDeli’s creatieve productiemogelijkheden

Kidscommunicatie effectief bereiksmiddel