>

Nivea invisible for Black & White

Nivea invisible for Black & White

BrandDeli ontwikkelde in samenwerking met Mec een concept waarbij de krachten van de zender, Nivea, de Fashion Week en Serena Verbon werden gebundeld. Een groei van 47% werd gerealiseerd in de verkoop. BrandDeli deed tevens onderzoek naar het effect van de campagne.

NIVEA INVISIBLE FOR BLACK WHITE
Nivea Invisible for Black & White is een deodorant die geen strepen of vlekken op je kleding achterlaat. De koppeling naar fashionlovers is hiermee snel gemaakt. De fashionweek is natuurlijk hét event als het gaat om fashion maar zichtbaarheid op het event alleen levert een beperkt bereik op. BrandDeli ontwikkelende het concept waarbij de doelgroep zelf onderdeel van het event kon zijn en daarnaast thuis op de hoogte gehouden werd via reports op TLC, MTV en online. Deze samenwerking is mede op advies van Mec tot stand gekomen. Om de boodschap te communiceren werd gekozen voor een autoriteit op het gebied van fashion waar de doelgroep zich mee kan identificeren: Serena Verbon. Zij is beautyvlogster en oprichtster van beautylab.nl met inmiddels een bereik van ruim 760.000 vrouwen per maand.

In fase 1 werden ter inspiratie Preports uitgezonden op TLC en MTV waarin verslag gedaan werd van de Fashionweek 2014 waar Nivea ook een show sponsorde. Dat was een succes maar Nivea wilde dat graag dit jaar grootschalig communiceren.

Op alle vrouwenzenders van BrandDeli is een oproeppromo uitgezonden die de kijkers opriep naar fashionweek.nl/nivea waar kijkers twee dingen konden doen.

  • Ze konden zelf een outfit uploaden en daarmee kans maken om als VIP samen met Serena Verbon naar de Fashionweek te gaan.
  • Ze maakten ook elke dag kans op 2 kaarten voor de fashionweek op hun favoriete B&W outfit te stemmen.

Ook online en op social riepen de zenders en Serena op om deel te nemen aan de campagne.

In fase 2 werden de reports van de fashionweek 2015 uitgezonden online en op TLC en MTV in de vorm van short stories. Daarnaast werden gedurende de hele campagne fashionprogramma’s op TLC en MTV gesponsord door Nivea Invisible Black & White.

Meer cases

TV-first strategie AEG succesvol en effectief

BrandDeli’s creatieve productiemogelijkheden

Kidscommunicatie effectief bereiksmiddel