>

The game Overwatch

Onderscheid in Hitbuyers en Hardcore Gamers brengt succesvolle introductie Overwatch

In gameland bestaan twee soorten gamers: de Hitbuyers en de Hardcore Gamers. Beiden moeten op een andere manier en ander moment worden aangesproken.
BrandDeli bedacht een gesplitste campagne gericht op hun twee verschillende buyer journeys.

De campagne voor de Hitbuyers focust zich op een hoge zichtbaarheid: met behulp van billboards op de verschillende relevante zenders in het doelgroeppakket ‘mannen’ wordt telkens een ander karakter uit de game geïntroduceerd.

De Hardcore Gamers is een kritisch publiek, zij worden betrokken via het populaire gameprogramma ‘Inside Gamer’, waarin Overwatch wordt gereviewd en gespeeld, gevolgd door een call to action naar de speciale actiepagina met prijzen en unieke content.

Dit zorgt voor buzz rondom de Overwatch game in de Hardcore Gamers doelgroep.

Dankzij BrandDeli’s kwantitatieve bereik in de doelgroeppakketten, gecombineerd met het kwalitatieve bereik van de contentspecifieke zenders, zijn beide doelgroepen op unieke wijze succesvol bereikt.

Meer cases

TV-first strategie AEG succesvol en effectief

BrandDeli’s creatieve productiemogelijkheden

Kidscommunicatie effectief bereiksmiddel