>

TLC doet oproep voor kijkersverhalen voor Topbloemen.nl

TLC doet oproep voor kijkersverhalen voor Topbloemen.nl

TLC staat bekend om haar ontroerende, soms gedurfde en bovenal oprechte verhalen. BrandDeli zag hierin de perfecte match met het product van Topbloemen.nl. Achter het geven van een bloemetje schuilt vaak een persoonlijk verhaal.BrandDeli bedacht een storytelling campagne waarin Topbloemen.nl samen met TLC de doelgroep inspireert met behulp van oprechte verhalen.
Op het branded content event van Abovo Media werden verschillende exploitanten gevraagd hoe zij Topbloemen zouden helpen met het verhogen van de naamsbekendheid, het websitebezoek en de bestellingen en bovenal om de USPs van de service te kunnen tonen. BrandDeli bedacht een campagne waarbij TLC de kijker oproept hun persoonlijke verhaal te delen: wie verdient een bos bloemen en waarom? De anekdotes worden gebruikt om aan te tonen wat het positieve effect is van een bloemetje en wat de voordelen en toepassingsmogelijkheden van Topbloemen zijn.

De campagne bestaat uit drie fases. Fase 1 is de activatiefase, waar in een oproep promo op tv gezocht werd naar echte, mooie verhalen om te vertellen op TLC. Met behulp van de oproep promo en de inzet van een lead-ad via de facebook van TLC zijn er binnen twee weken 244 persoonlijke verhalen binnengekomen.

Na de keus voor twee persoonlijke anekdotes, start de productie van de short stories. Om tijdens de productiefase de aandachtsspanne vast te houden, wordt op TLC een spot ingezet waarin speciaal voor TLC kijkers een kortingscode wordt gegeven om te gebruiken op topbloemen.nl. Fase 1 en 2 zorgden beide voor een boost in naamsbekendheid waarbij fase twee ook activeert tot aankoop.

In fase 3 worden de persoonlijke verhalen op TLC gedeeld in short stories van 60 seconden. Naast het verhogen van de naamsbekendheid, staan in fase drie de USPS van Topbloemen.nl centraal. De short deelt het persoonlijke verhaal van een TLC kijker die een bloemetje weggeeft en we gaan met de kijker en bezorger mee om de ontvanger te verrassen met een prachtige bos bloemen van topbloemen.nl. De content sluit naadloos aan op die van TLC, namelijk eerlijke, ontroerende en oprechte verhalen.

De tagon met de actiecode heeft een 40% hoger conversiepercentage dan gemiddeld behaald. Er zijn al meer dan 1.000 directe conversies geregistreerd, waarvan 70% nieuw geregistreerde accounts zijn. Ook de lead ad op de facebook van TLC was een bovengemiddeld succes. Een lead-ad is een goed middel om op te re-targetten en kan als basis dienen voor follow-up campagnes via zowel Facebook als email. De lead ad op de pagina van TLC leverde 242 tags op en 150 nieuwe leads.

De campagne bewijst dat je met een sterk verhaal langer de aandacht van de kijker vasthoudt en veel beter een complexe boodschap kan overbrengen. Door gebruik te maken van echte verhalen en echte mensen in een specifiek umfeld, mét een hoge selectiviteit op vrouwen, kan je als merk niet alleen de sales verhogen maar ook je merk laden.

Meer cases

TV-first strategie AEG succesvol en effectief

BrandDeli’s creatieve productiemogelijkheden

Kidscommunicatie effectief bereiksmiddel