>

TV-first strategie AEG succesvol en effectief

TV-first strategie AEG succesvol en effectief

AEG introduceerde in 2017 de AEG 8000-serie wasmachines en drogers via de multimediale platformen van BrandDeli. Voor het eerst koos AEG voor een lokale TV-first strategie om de brand awareness te verhogen en de sales te stimuleren.

Via het creatieve storytellingconcept ‘Uit liefde voor kleding’ lieten fashionista Esmee en outdoorfanaat Jorg de doelgroep zien hoe hun geliefde kleding na elke wasbeurt weer tiptop uit hun wasmachine en droger kwam. De 45” shorts en 20” cutdowns werden vergezeld door een sales tag-on.

Online werd zeer gericht geadverteerd op Twitter en met banners op zowel de BrandDeli-kanalen als ook onder meer op Facebook. Deze crossmediale strategie zorgde alleen al op de BrandDeli-kanalen voor 35 miljoen contacten in de doelgroep.

Uit onderzoek kwam naar voren dat diegenen die de AEG-content hadden gezien, alle functionaliteiten significant beter beoordeelden. Ook de awareness voor het merk AEG was gestegen, evenals de top-of-mind én spontane merkbekendheid. Het salestarget werd zelfs overschreden met 20%!

Meer cases

BrandDeli’s creatieve productiemogelijkheden

Kidscommunicatie effectief bereiksmiddel

Iglo Roerbaksensatie