>

Adverteren bij BrandDeli

Hoe werkt adverteren bij BrandDeli?

BrandDeli is een mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclameverkoop en brand partnerships oplossingen voor de lineaire en digitale TV-merken en online platformen van o.a. 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Disney Channel, Disney XD, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, en TLC. Daarnaast vertegenwoordigt BrandDeli het social nieuwsplatform Twitter, het social kidsplatform Momio en is het verantwoordelijk voor de verkoop van de landelijke online videovoorraad van ORN. Middels deze mooie combinatie van merken biedt BrandDeli iets unieks voor iedere doelstelling en elke doelgroep.

Platformen

Televisie is zeer sterk in het snel opbouwen van bereik binnen een doelgroep en is het ideale medium voor massabereik. Met vijftien sterke televisiemerken realiseren we een hoog en gericht bereik binnen elke doelgroep.
Content wordt tegenwoordig op veel verschillende manieren geconsumeerd, wat ook kansen biedt voor adverteerders. De combinatie van TV en online video levert positieve synergie-effecten op. Ons online portfolio bestaat uit meer dan 70 websites en apps. Het portfoliobevat veel premium videocontent en bestaat uit onder andere de online platformen van de televisiezenders, Twitter, Momio en de verschillende websites van ORN.

Adverteren bij BrandDeli

Doelgroepen

Een van de krachten van BrandDeli is dat deze merken en platformen gecombineerd worden om een groot en gericht bereik in jouw doelgroep te realiseren, of dit nou Mannen, Vrouwen, Millennials of Kids zijn.

Doelstellingen

Naamsbekendheid, conversie, product- en merkintroducties, dit zijn enkele voorbeelden van de doelstellingen waar BrandDeli zich dagelijks voor inzet. Afhankelijk van de doelstelling zoeken we samen met jou de juiste mediamiddelen.
Nieuwsgierig? Hier is een succesvolle case te vinden met een focus op conversie en naamsbekendheid.

Adverteren op televisie?

Adverteren op televisie kan zowel met een klein budget als een groot budget.
Met een budget van bijvoorbeeld €10.000,- is het al mogelijk om miljoenen mensen te bereiken.
Ons grote en diverse portfolio aan merken en platformen zorgt ervoor dat we dit bereik zeer gericht in jouw doelgroep kunnen realiseren.
Heb je nog geen beeldmateriaal of commercial? Geen probleem, ons in-house concepting & productie team helpt je graag verder bij het bedenken en produceren van je commercial.

Adverteren bij BrandDeli

Begrippen

Voor wie adverteren op televisie nieuw is kan het zijn dat er enkele nieuwe begrippen voorbij komen, zoals een GRP en een gemiddelde contactfrequentie. Hieronder geven we een beknopte uitleg van enkele veelvoorkomende televisiebegrippen:

GRP: bij adverteren op televisie wordt ingekocht en afgerekend op basis van GRP’s, wat staat voor Gross Rating Point. Eén GRP representeert 1% bruto bereik binnen een aangegeven doelgroep (bij bruto bereik is de zogenaamde doublure niet verwijderd).

Netto bereik: in tegenstelling tot bruto bereik, wordt bij netto bereik de doublure wel verwijderd. Het netto bereik van een reclamecampagne is het aantal personen uit de doelgroep dat tenminste éénmaal met de reclameboodschap is geconfronteerd. Het netto bereik kan zowel in absoluten als in procenten worden uitgedrukt.

Gemiddelde contactfrequentie: De gemiddelde contactfrequentie geeft aan hoe vaak de bereikte mensen de commercial gemiddeld hebben gezien. Door het netto bereik met de gemiddelde contactfrequentie te vermenigvuldigen krijgt men het bruto bereik (en dus de GRP’s).

Adverteren bij BrandDeli

A calculation example:

An example: an advertising campaign has achieved 50% net reach within the target group of 20 to 34 year olds. These people reached the commercials on average 5 times seen. To calculate the gross range (the GRPs) the following formula applies:

Net range * average contact frequency = gross range

In other words: 50 * 5.0 = 250 GRPs

Effective scope: Contrary to the previous concepts, the definition of effective coverage may differ per campaign. The effective range is the range that is supposed to produce a communication effect. What is effective depends on various factors, such as the objective of the campaign, the message of the campaign, the advertiser, the product, the type of expression, etc. It can for example be that on average a certain expression is remembered after seeing three times. while that for another expression is five times. Of course we are happy to think along with the definition of effective reach for your campaign. 

Tailored advice

Are you curious about your advertising opportunities? Then contact the Business Development team.
We would like to come along for advice tailored to your needs.

Vraag@branddeli.nl
Or call / whatsapp to: 06 82 69 62 73