primetime groeit met 11%

11% groei in primetime

 

BrandDeli kan terugblikken op een succesvolle performance in het eerste kwartaal van 2018. De tv-zenders uit het portfolio van BrandDeli realiseerden in primetime een gezamenlijk marktaandeel van 10,9%: een stijging van 11% ten opzichte van vorig jaar. Zenders BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX Sports, ID, National Geographic en Spike zagen allen hun marktaandeel in het avondtijdvak toenemen.

Ook in het all day tijdvak wisten de zenders van BrandDeli in het eerste kwartaal groei te realiseren met een marktaandeel van 16,9%. Kijkers stemden onder meer af op Eredivisie-voetbal (FOX Sports), Tennis Australian Open en Motorsport GP op Eurosport, de zombieserie The Walking Dead op FOX, Friends op Comedy Central en Shakespeare and Hathaway Private Investigators op BBC First.

Bron: SKO, januari t/m maart 2018, doelgroep 20-49 jaar, tijdvak 02:00-26:00 uur, inclusief uitgesteld kijken. Primetime: 18:00-24:00 uur.