#Pyeongchang2018 gaat door het dak op Twitter

#Pyeongchang2018 gaat door het dak op Twitter

15 februari 2018

Sportfans gebruiken Twitter veelvuldig om up-to-date te zijn bij grote sportevenementen. De Olympische Spelen zijn het ultieme voorbeeld: alleen al in de eerste 10 dagen zijn er inmiddels 99.793 Nederlandse tweets verstuurd met #Pyeongchang2018. De mogelijkheden om consumenten te bereiken rondom sport-events op Twitter zijn eindeloos.
Hoe raken merken op de meest waardevolle en effectieve manier #involved bij grote sportevenementen op Twitter? Een top 5 aan gouden tips:

1. Wees authentiek – Zorg er voor dat je sporten en #thema’s selecteert die het best passen bij jouw merk. Thema’s kunnen variëren van wedstrijddagen tot trainingsmomenten en van bijbehorende lifestyle tot deelnemende steden of landen.

2. Plan je content vooruit – Wanneer de inhaakthema’s bekend zijn, kan er al veel voorwerk worden verricht. Bedenk vooraf scenario’s, produceer verschillende creaties en ga hiermee #live precies op de momenten die er toe doen.

3. Wees informatief en nuttig – Wanneer er veel tegelijk gebeurt op het gebied van wedstrijden, wereldrecords en ander sportnieuws, maak je als merk het verschil door jouw volgers up-to-date te houden. Maak bijvoorbeeld gebruik van Twitter Moments, waarmee je jouw favoriete Tweets van de dag #highlight of samenvat wat er is gebeurd terwijl zij sliepen.

4. Deel jouw enthousiasme en ondersteun de sporters – Het publiek wordt graag #geïnspireerd door sporthelden: gewone mensen die iets geweldigs kunnen. Als merk scoor je punten wanneer jij je op het juiste moment vereenzelvigt met deze inspirerende sporters, door middel van messcherpe, authentieke content die je vooraf hebt klaargezet.

5. Entertain – Sport is een uitgelezen kans om Twitter-gebruikers te vermaken. Gebruik #humor in jouw video’s en zorg voor hapklare, exclusieve branded content in de vorm van GIF’jes en plaatjes.