Campagnes kunnen tot 57% effectiever worden gemaakt

Campagnes kunnen tot 57% effectiever worden gemaakt

Resultaten uit het nieuwe AdReaction-onderzoek van Kantar Millward Brown laten zien dat een goed geïntegreerde advertentiecampagne die juist is afgestemd op de gebruikte kanalen, tot maar liefst 57% effectiever is. ‘AdReaction: The Art of Integration’ geeft in een medialandschap met een overvloed aan mediakanalen en reclameformats, marketeers een aantal uitgangspunten die helpen campagnes beter te integreren over de verschillende kanalen.

Werk met herkenbare campagne-elementen – Eén op de vier onderzochte campagnes blijkt niet goed geïntegreerd te zijn. Hoe meer campagne-elementen des te beter, laten de resultaten zien. Consumenten verwachten van multichannel-campagnes bepaalde basiselementen, zoals hetzelfde logo en dezelfde slogan in elke uiting. Het consistent gebruik van karakters en persoonlijkheden heeft het grootste effect op het merk en is vaak de drijvende factor achter succesvolle campagnes.

Combineren van kanalen heeft een versterkend effect op de campagne – Resultaten uit het onderzoek laten zien dat het combineren van kanalen een versterkend effect heeft op de campagne, waarbij sommige kanalen extra goed samengaan. Zo blijken tv en buitenreclame extra goed samen te gaan.

Investeer uitsluitend in kanalen die een duidelijke functie hebben in de campagne – Marketeers doen er goed aan hun mediakanalen zorgvuldig te kiezen. Zet alleen die kanalen in die een duidelijke rol spelen in de campagne. Daarnaast is het ook van belang alleen kanalen in te zetten die de juiste doelgroepen bereiken en zoek goed uit wat elk kanaal te bieden heeft in termen van impact en kosten.

Kantar Millward Brown ondervroeg meer dan 14.000 respondenten van 16-65 jaar. Het onderzoek is uitgevoerd in de periode augustus tot november 2017 in 45 landen. Consumentenbevindingen die in dit artikel zijn genoemd, zijn gebaseerd op het wereldwijde gemiddelde over alle landen. De bevindingen over mediaeffectiviteit komen uit nieuwe analyses van de Kantar Millward Brown CrossMedia database die 223 campagnes bevat, gemonitord van 2015 tot 2017. De creatieve bevindingen zijn gebaseerd op het testen van 12 advertentiecampagnes in acht landen.

Lees hier meer over het onderzoek ‘AdReaction: The Art of Integration’ van Kantar Millward Brown!

 

Meer Research

Moderne vaders: vaderschap in een veranderende wereld

Adverteren op Twitter effectief

Hoe bereik je de fashionliefhebber?