Kids en media, altijd en overal

Kids en media, altijd en overal

Kinderen van vandaag worden omringd door beeldschermen. De manier waarop kids de verschillende media beschrijven, verschilt per device. De tablet wordt vooral beschreven als portable, dichtbij, persoonlijk, flexibel en nieuw. De TV is met name makkelijk, shareable, vertrouwd, vriendelijk en snel. Dit blijkt uit het ‘Connected Kids’-onderzoek van Nickelodeon, onder 1.000 ouders en kinderen tussen de 4 en 11 jaar.

De top 3 genres waar Nederlandse kids het liefst naar kijken zijn cartoons (94%), films (80%) en grappige online video’s (74%). Meisjes kijken vaker music video’s, terwijl jongens vaker sport kijken. 43% van de Nederlandse kids zegt over een eigen tablet te beschikken en hiermee is de tablet het device waar kids het vaakst zelf over beschikken. Met populaire cartoons en sterke online platforms is Nickelodeon altijd en overal beschikbaar via TV, tablet of smartphone.

Bekijk hieronder de infographic voor meer details.

Infographic

Bekijk hieronder de infographic voor meer details.

Infographic Media en Kids

Meer Research

Hoe bereik je de health-bewuste consument?

Hoe bereik je Generatie Z?

Moderne vaders: vaderschap in een veranderende wereld