Meet the Millennial

Research: Meet the Millennial

De doelgroep jongeren en jongvolwassenen, geboren vanaf grofweg de 80’s, vormt voor veel adverteerders een interessante doelgroep. Hoe onderscheidt deze Millennial doelgroep zich van de rest van Nederland? Een analyse van BrandDeli in samenwerking met GroupM.

Meer wij dan ik
Tijd doorbrengen met vrienden is een belangrijke bron van geluk voor Millennials. Het is niet verrassend dat juist deze doelgroep social media omarmt, graag met elkaar afspreekt en bovengemiddeld veel geld besteedt aan uitgaan.

* Bezoek social media (vaak): Millennial: 70% – NL totaal 48%
* Bezoek bioscoop: Millennial: 79% – NL totaal 59%
* Drinken mixdrankje/cocktails bij uitgaan: Millennial 29% – NL totaal 15%

Looks
Bij het uitgaan is het natuurlijk belangrijk er goed uit te zien. Het gebruik van hairstylingproducten, eyeliner en mascara is het grootst onder Millennials. Ze scheren significant vaker hun (lichaams)beharing en gebruiken tandpasta voor extra witte tanden. Mode is een belangrijk interessegebied, de doelgroep houdt van mooie gadgets en kiest bij de aanschaf van nieuwe media voor mooi design. Kortom: naast dat een product functioneel is, moet het er vooral ook mooi uitzien!

* Gebruik mascara: Millennial 43% – NL totaal 29%
* Tandpasta voor extra witte tanden: Millennial 36% – NL totaal 25%
* Keuze aspect uiterlijk/design bij aanschaf nieuwe media: Millennial 35% – NL totaal 18%

Gemak
Snacks en Millennials gaan hand in hand. De doelgroep drinkt bovenmatig vaak energiedrank, frisdrank, icetea, (vruchten)limonade, mixdrankjes en cocktails, en ze snacken vaker chips en snoep.
Het lijkt erop dat de Millennial kiest voor gemak, want ook voor de dagelijkse maaltijd kiest men vaker voor ontbijtdranken en kant-en-klaar maaltijden.

* Energiedrank thuis: Millennial 31% – NL totaal 18%
* Ontbijtdranken thuis: Millennial 21% – NL totaal 15%
* Wekelijkse diepvriessnack: Millennial 17% – NL totaal 14%

Merken ontdekken
Kortom, de Millennial vormt een belangrijke doelgroep voor verschillende branches, waaronder entertainment, beauty en verzorging, mode, telecom, snacks en dranken. De jongeren en jongvolwassenen zijn nog ongebonden en willen ontdekken. Ze werken vaker via een uitzendbureau, 25% denkt na over een nieuwe baan en 14% is al actief op zoek. De intentie om over te stappen naar een nieuwe zorgverzekering is relatief groot. Voor de aankoop van producten of diensten doet de Millennial eerst uitgebreid inspiratie op via het internet. Er worden veel merken overwogen en men leunt meer dan ouderen op het advies van vrienden en familie.

* Switch-intentie zorgverzekering: Millennial 30% – NL totaal 23%
* Infobron vrienden/familie bij reizen: Millennial 43% – NL totaal 32%
* Infobron internet bij mode, cosmetica en persoonlijke verzorging: Millennial 28% – NL totaal 16%

De brede oriƫntatie bij de aanschaf van producten of diensten biedt uitdagingen, maar vooral ook kansen voor adverteerders: de Millennial doelgroep wil ontdekken en is bereid jouw product of dienst te proberen!

Bron: NOM Print & Doelgroep monitor 2014-II 2015-I

Bewerking: GroupM & BrandDeli

Meer Research

Hoe bereik je de health-bewuste consument?

Hoe bereik je Generatie Z?

Moderne vaders: vaderschap in een veranderende wereld